Sunday, January 30, 2011

h.o.m.e.s.i.c.k -.-

assalamualaikum..



HOMESICK ? ape tu ? yang tak duduk asrama mesti tak berapa tau apa itu homesick kan ? yang dah duduk lama dekat asrama tuu of course dah kenal dah paham dah tahu dah masak dengan perkataan homesick ni . aku yang baru dua minggu duduk asrama pon tak paham apa sebenar-benarnya yang di maksudkan dengan homesick . hehh . setiap kali kalau nangis kan tak kira lah aku ke sesiapa ke mesti kakak senior atau orang lain tanye homesick ke ? lepas tuu dorang kata biasa lah baru-baru masuk memang macam ni .   

menurut wikipedia maksud homesick ialah " Homesickness is the distress or impairment caused by an actual or anticipated separation from the specific home environment or attachment objects. The term is in origin a loan translation of nostalgia, a learned term coined in Baroque period medicine. The Oxford English Dictionary describes homesickness as a feeling one has when missing home. Feelings of longing are often accompanied by anxiety and depression. These symptoms may range from mild to severe. Homesickness frequently occurs when one travels and may be exacerbated by unfamiliar environments or foreign cultural contexts. Homesickness is especially common in youth. Young people may experience a sense of dread, helplessness, or separation anxiety on their first day of school, summer camp, or on a protracted summer vacation away from the family. Many first-year students at boarding schools or universities also experience homesickness. Some new members on military basic training and members on taskings[ambiguous] might also experience it ."


aku rasa aku homesick kot . beberapa kejadian aku nangis tak tau lah kenapa . homesick atau aku sedih atau apa-apa jelah kan . first day masuk menangis dekat surau and sebelum tidur pon nangis jugak . haha . bapak maluu . banyak kali dah aku nangis and semenjak dua menjak duduk asrama ni senang pulak aku nangis tapi aku nangis cover-cover lah kan . agak ahh nak tunjuk yang aku nangis dekat orang malu laa nanti >.< . ada satu hari ni kitorang ada prep dekat bilik prep lepas tuu ada laa sesuatu kejaian telah berlaku . mula-mula maryam yang start nangis diikuti dengan aku dan seturusnya puteri dan ikuiti oleh zafyra , azi dan awadah . huhh macam acara lumba lari pulak dah . aku pon tataw kenapa aku nangis time tuu . haha . lepas tuu masa dekat surau aku pon selalu laa jugak menangis . sebelum solat maghrib kitorang akan berzikir , baca doa taubat dan blablabla . masa baca tuu sedih ouh dan masa tuu jugak teringat dekat family . ada sekali tuu aku nangis time dekat DM tapi aku rasa takde orang perasan . masa tuu makanan dia tak sedap so macam sedih laa kan rindu makanan yang sedap dekat rumah secara tak segaja ter nangis masa makan . haha . 


dah lah actually banyak lagi laa kejadian aku nangis bila masuk sekolah baru ni . malas nak cerita banyak-banyak dekat sini lagi pon post ni tentang homesick bukan tentang kejadian aku nangis bila masuk sekolah baru kan ==' hehh . bye


I AM HOMESICK ? maybe -.-



Terima Kasih , Gracias , Arigato Gozaimas , Gamsa-hamnida , Syukron ♥

No comments:

Post a Comment