Sunday, January 1, 2012

Happy New Year ;)

Assalamualaikum ;)




Hi ! Selamat Tahun Baru untuk semua . Semoga tahun ini akan lebih baik dari tahun-tahun yang lepas . Alhamdulillah aku masih lagi bernyawa dan masih lagi dapat merasai tahun 2012 ini Ya Allah :') Tutup buku yang lama buka buku yang baru . Lupa kan kenagan semalam kerana hari ini adalah kenyataan dan esok adalah harapan ! Tahun baru azam pun baru . Sebelum tetap kan azam baru azam tahun lepas dah tercapai ke belum ? Kalau yang dah tercapai tu baguss lah kalau yang belum tu boleh cuba tahun ni ok..


Kenapa azam tak tercapai ? Kenapa kenapa dan kenapa ? Mungkin kita tak berdisiplin . Mungkin kita tak berusaha dengan bersungguh-sungguh . Mungkin kita berazam tuu sebab nak menjuk-nunjuk je . Mungkin kita tetap kan je azam tapi tak ada alternatif nak capai azam tuu . Jadi ada beberapa tips untuk kita capai Azam kita pada tahun ini .


1.  Niatkan Azam Itu Kerana Allah.
Niatkan lah azam sesuatu azam kita tu sebab Allah . Contah kita nak capai azam ini sebab Allah bukan sebab benda lain . Tanamkan kepercayaan kita kepada Allah . Ingat Allah buka jalan kepada sesiapa sahaja yang berusaha .


2.  Anggap Kerja Keras Ke Arah Pencapaian Azam Sebagai Ibadah.
Bila kita dah niat sesuatu tu kerana Allah secara tidak lansung kita dapat pahala tau . 


3. Set Untuk Kebaikan Bersama.
Setiap azam tu niatkan untuk kepentingan bersama bukan untuk kepentingan diri sendiri je . Islam kan galakan kita buat sesuatu yang mendatangkan kebaikan kepada orang lain juga .




Azam utama aku tahun ini ialah dapat 10A+ dalam SPM . Azam yang lain ada juga tapi inilah azam yang paling utama . Azam tahun lepas pun ada lagi yang tak capai so bawak lah ke tahun ni . hihi :p Kbye ♥


Wishing you a fabulous 2012 with full of great achievements and experiencesMay ALLAH make your year a happy one . Have a great 2012 :)



Terima Kasih , Gracias , Arigato Gozaimas , Gamsa-hamnida , Syukron ♥

No comments:

Post a Comment